Madordning

Vi får hver dag serveret mad af vores meget engagerede køkkenmedarbejder Daniel.

Menuen bevæger sig primært i det vegetariske, grønne køkken. Her overraskes Tyttebøvserne positivt hver dag af nye spændende retter. Vi har typisk tre dage med varm mad (hvoraf den ene dag er fiskedag) og to dage med rugbrødsmadder (hvor der også serveres kødpålæg).

Til middag sidder vi i faste spisegrupper i hver vores rum, tilknyttet en fast voksen. Her faciliteres der et rart og trygt rum, hvor barnet bliver set, lyttet til og hørt og hvor hverdagsnakken bliver sat i gang. Samtidig understøttes en tryg ramme med faste ritualer, hvor barnet trygt kan få lov til at smage og eksperimentere på maden.

Til eftermiddagsmad får vi en lille snack: Fx hjemmebagte boller, knækbrød, yoghurt og dertil noget frugt. Her vælger børnene selv deres plads ved bordene.