Afdeling 4

I Æbelø holder vi til i en ældre, stor lejlighed i Æbeløgade 25, 2100Æbelø, legeplads København Ø.
Vi har egen legeplads med bålplads, udendørs instrumenter og god plads til at klatre og lege, samt en aflukket passage som giver lidt ekstra plads til at cykle og løbe.

Æbeløs historie rækker helt tilbage til 1940 og vi blev en del af Rosenborg Frihavn i slutningen af 2018. Vi er normeret til 25 børn i alderen 3-6 år. Vi er ikke stueopdelte men arbejder med opdeling af børnene i 3 grupper af 8-9 børn. Grupper hvor hvert barn er tilknyttet en primærpædagog og en børnegruppe. Grupperne er sammensat på tværs af aldre, og har et nyt barn søskende i én gruppe er det som regel også den gruppe, det nye barn bliver en del af. Det er også i denne gruppe at man spiser, og i denne gruppe at børnene har faste gå-venner/makkere til når vi er på tur.

Aktiviteter som fx rytmik eller kreative projekter er oftest aldersopdelte. Det er de for bedst at kunne tilpasse det pædagogiske læringsmiljø, så det imødekommer børnenes udviklingsbehov.

Vi har fast madordning og får serveret mad som bliver tilberedt af vores køkkenmedarbejder ofte med hjælp fra et par børn som er "dagens køkkenhjælpere"

Hvis I har spørgsmål, som I ikke finder svar på her på siden, så er I altid meget velkomne til at kontakte os enten på telefon eller mail. Derudover kan man læse lidt, i vores lille flyer om Æbelø som findes under denne tekst:

Flyer med information om Æbelø

Shape Created with Sketch.