Dit barns opstart

Hvis dit barn skal starte i vores børnehave, får jeres barn og I et brev lidt før børnehavestart, hvor vi byder jer velkommen og informere om hvem der vil være jeres primære kontakt de første uger.

En typisk indkøring ser nogenlunde sådan ud.

Dag 1 kommer I et par timer fra 09.30 – 11.30. Her får i tildelt garderobeplads og jeres barn lander lige på stuen.

Dag 2 er I sammen med jeres barn i Ca. 30-45 minutter, hvorefter I går og lader barnet være med til leg og frokost med os. Efter frokost, 12.15 er det passende at I henter barnet igen.

Dag 3 Sørger vi for en god aflevering, og lader derefter jeres barn være i børnehaven frem til eftermiddagsmad som afholdes 14.30

Det skal igen lige understreges at alle børn er forskellige, og at vi tager den første tid løbende, så både barn, forældre og personale kan følge med.

I den første uge er det godt hvis I kan tilrettelægge det således at barnet kan have forholdsvis korte børnehavedage. Børn reagerer meget forskelligt på at starte i/skifte børnehave. Nogle børn er klar til at give slip allerede på første dag og andre har brug for lidt længere tid.

Vores erfaring er, at vi først rigtigt kommer ind på jeres barn når I er ude af døren, så en indkøring må aldrig være for langstrakt.